" />  ">  ">
  • 0734 click aici
  • contact@hqcafe.ro
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Search in posts
Search in pages
Search in groups
Search in users
Search in forums
Filter by Custom Post Type
Filter by Categories
Lumea Cafelei

Cafea Boabe Prajita Espresso

Cafeaua boabe prajita - un lux sau o necesitate?

Una dintre cele mai vechi si apreciate bauturi ce contine cofeina, obtinuta din boabe de cafea prajite, macinate si preparata in apa fierbinte, fiind savurata inca din ani 1000 ai acestei ere.
Cafeaua boabe este considerata un atat produs de lux, datorita supra-accizei, cat si o necesitate, deoarece aceasta face parte din viata noastra de zi cu zi, iar pentru cei care sunt deja sunt consumatori, viata fara aceasta bautura ar putea fi aproape imposibila, dar vestea buna este ca poate fi achizitionata atat din magazine cat si online.

Cafeaua – bautura, obtinuta din cafea boabe este foarte apreciata si pentru propietatile sale benefice care le are asupra organismului uman, fiind una din putinele bauturi care previn afectiuni precum: diabetul de tip 2, cancerul la colon, ciroza hepatica si scade riscul afectiunilor cardiovasculare daca este consumata in cantitatea recomandata de maxim 3 cesti/zi.

Boabele de cafea prajite, cu cat au o culoare mai inchisa, cu atat contin o cantitate mai scazuta de cafeina, deoarece cantitatea maxima de cofeina exista in boabele in stare pura.
Din acest motiv Cafeaua boabe este impartita in mai multe categorii si soiuri, in functie de timpul de prajire si originea acesteia:
– Cafea Arabica – este una dintre cele mai raspandite soiuri de cafea boabe si in acealasi timp cea mai apreciata, datorita savoarei deosebite si cantitatii scazute de cafeina.
– Cafea Robusta – este foarte des folosita in productia cafelei solubile si in gama de cafea espresso, avand gustul foarte puternic, mai amar si aromat, considerata si o cafea boabe pentru vending, din care se prepara renumita cafea expresso.

Cafeaua este una dintre cele mai populare bauturi din lume – este, de asemenea, o mega afacere. Plantele de cafea sunt cultivate în mai mult de 70 de tari din lume.

Este printre cele mai importante marfuri de export pentru America Latină, Asia de Sud-Est, și Africa. Jumătate din populația din America bea cafea aproape zi cu zi.

Având în vedere această popularitate pe scară largă, nu este de mirare că mulți oameni s-au întrebat dacă consumul de cafea este un obicei nesănătos.

Cofeina, la urma urmei, este un drog stimulent și creează dependență. Timp de decenii, sfaturi medicale de la organizatii precum American Heart Association a indicat faptul că poate duce la hipertensiune arterială și este rău pentru inima ta. Este posibil chiar sa fi spus ca, cafeaua îți va da un ulcer. Cu toate acestea, în ultimii ani, a existat o cantitate enormă de cercetari noi legate numai de cafea.

Este cafeaua buna sau rea pentru tine?

Urmatoarele, rezuma cele mai recente descoperiri privind cafeaua și modul în care aceasta poate aduce beneficii de sănătate pentru dumneavoastră.

În plus, dacă sunteți un bautor de cafea inrait, există anumite lucruri despre cafea pe care ar trebui sa le cunoasteti si de care sa fiti conștient. În cele din urmă, cafeaua nu poate fi adecvata pentru toată lumea, dacă aveți anumite condiții, nu ar trebui sa beti deloc.

Cele mai recente cercetări cu privire la Avantajele consumului de cafea pentru sanatate

Chiar daca nu toate studile scot in evidenta proprietățile beneficele ale cafelei asupra sanatatii, majoritatea acestora fiind destul de pozitive.

In afara de cafeina, cafeaua contine un amestec natural de antioxidanti polifenolici, bioflavonoide, vitaminele B și minerale precum: magneziu, potasiu, și crom.

Cercetările arată că aceste componente de baza non-cafeice nu numai ca au proprietati anti-inflamatoare, dar acestea lucrează împreună sinergetic pentru a ajuta la neutralizarea efectelor negative ale cafeinei.

In plus, cafeaua poate activa cai benefice in corpul nostru la nivel de ADN.

Aceste studii arată că  un consum moderat în mod regulat inversează tulburari cognitive, reduce riscul de cancer, stabilizează zahărul din sânge si aduce beneficii inimii. Cu alte cuvinte, ajută la reducerea riscului multor boli precum:

  • Boala Alzheimer
  • Cancer (inclusiv cancer mamar, de colon, endometrial, rinichi, ficat, și oral)
  • Diabet (de tip 2)
  • Boală de inimă (inclusiv probleme de ritm cardiac și accident vascular cerebral)
  • Boala Parkinson
  • Cancer de prostată

Chiar daca cafeaua poate avea toate beneficiile uimitoare de sănătate, nu orice cafea este la fel.

De altfel, cum și când bei face o diferență foarte mare

Sfaturi legate de cafea

1.Întotdeauna alege cafea boabe organica. Cafeaua este o cultură care este puternic pulverizat cu pesticide, prin urmare, ar trebui să selectați numai boabe de cafea, care sunt certificate ecologic.

2.Cumpăra întotdeauna cafea boabe. achiziționand numai boabe întregi care au un miros si un gust proaspat.

  1. Nu ti-ai dori să cumperi cafea pre-macinata pentru că nu știi niciodată dacă aceasta este deja rancedain momentul achizitionarii.
  2. Boabele de cafea mai inchise la culoare datorita prajirii este cu mult superioară boabe mai deschise la culoare.

Cafeaua boabe de culoare inchisa, cum ar fi cafeaua franceza, italiana, turceasca, sau cele utilizate pentru a face expresso, sunt superioare din punct de vedere al agentilor neuroprotectivi mari în agenți neuroprotectori cele deschise la culoare.

Cafeaua boabe de culoare inchisa reface nivelul sanguin de antioxidanti vitamina E si glucoza mult mai eficient decât cafeaua prăjită de culoare deschisa.

  1. Cafeaua prăjită de culoare inchisa, de asemenea, este mult mai ușora pentru stomac, deoarece conține o substanță chimică care împiedică stomacul să producă în exces acid gastric.

Cand este cel mai bine sa consumi cafeaua?

Cel mai bun timp pentru a bea o cafea este dimineața.

Conform unor cercetări, cafea poate crește metabolismul cu până la 20% si prin urmare, este ideal sa bei o ceașcă de cafea organică sau un shot de cafea espresso dis de dimineata.

În cazul în care doriti vă antrenați (exercitii fizice) dimineața, studiile arata ca   cel mai bine este sa consumati cafeaua inainte de antrenament, deoarece aceasta creste performantele atletice, si nu consuma dupa antrenament deoarece cofeina poate interfera cu mecanismul de construire a musculaturii corpului tau.

Cu toate acestea, NU Exagerati, una sau două cești de dimineața ar trebui să fie doza maximă pentru a o zi.

Bea cafea fără zahăr, îndulcitor artificial sau inalbitori comerciali.

În caz contrar, anulati toate beneficiile pentru sănătate ale cafelei.

Aportul de zahar in exces creste riscul de rezistenta la insulina, suprima sistemul imunitar și perpetuează comportamentul alimentar dependent de zahar. Daca iti plac produsele lactate și corpul tau le poate tolera, se poate adăuga lapte integral organic sau, de preferință, cremă pentru cafea. Lapte degresat are de multe ori mai mult zahăr decât laptele integral, în timp ce creamerele comerciale tind să aibă ingrediente neplăcute.

Evita cafele aromate. Aceste produse conțin de obicei o multitudine de aditivi chimici.

Evita pahare de plastic. Fii atent recipientul din care bei.

Pahare din plastic poate infiltra BPA in combiantie cu temperatura se pot descompune molecule de polistiren. Cele mai bune Pahare sunt cele din sticla, ceramica, sau cani din oțel inoxidabil.

Cand cafeaua nu este potrivita pentru tine?

  • Dacă sunteți gravidă, ar trebui să evitati complet folosinta cofeinei.
  • Dacă aveți probleme cu echilibrul electrolitic, poate doriți să evitati cafeaua.
  • Dacă bei cafea și ai probleme in a adormi sau tinzi să te trezesti noaptea, s-ar putea fi sensibil la cofeina.
  • Nivelul de cafeină variază în funcție de tipul de prajire, rasnire, și metoda de preparare a cafelei. Cât este mai fină rasnita, cu atât este mai mare  cantitatea de cofeina.
  • Dacă vă confruntați cu crampe de stomac, palpitații ale inimii sau alte simptome după consumul de cafea, de fapt, este posibil să aveți o intoleranță alimentară si ar fi bine sa evitati consumul acesteia.

Cafea prin picurare are mai multa cofeina decat o cafea espresso, deoarece timpul de preparare a cafelei este mult mai lung.

Showing all 15 results